Ce e bine sa mananci cat esti insarcinata ca sa ai un bebe sanatos?

In timpul sarcinii poti manca ce doresti, dar cu atentie la ingredientele din farfurie.

Dezvoltarea copilului si evolutia normala a sarcinii depind in mare masura de alimentatia mamicii si de cat de mult respectam toate indicatiile medicului ginecolog. Orice manancam in timpul graviditatii poate influenta modul in care ne simtim si il poate afecta si pe bebe. Asa ca e bine sa fim foarte atente la ce punem in farfurii si sa alegem cu mare atentie orice fel de ingrediente si preparate.

Un stil de viata sanatos si un regim alimentar sanatos si echilibrat sunt cel mai bun punct de pornire pentru o femeie care a aflat ca e insarcinata si vrea sa aiba un bebe sanatos si cu o dezvoltare normala. Cu cat esti mai atenta la ce mananci cat esti gravida, cu atat vei evita mai usor orice fel de complicatii si de probleme pe care bebe le poate intampina cat creste in burtica ta. Ca sa nu gresesti si sa pierzi timp cautand ce ingrediente si alimente ai voie in timpul sarcinii ti-am pregatit o lista cuprinzatoare mai jos. Citeste cu atentie si adauga si alte alimente recomandate de catre medicul tau pentru un meniu cat mai variat si mai bogat chiar si cand esti gravida.

Produse lactate. Ai nevoie de multe proteine, de calciu cat esti insarcinata ca sa iti ajuti copilul sa se dezvolte normal. Mananca oricat de mult branza, iaurt, bea lapte cat mai mult, pentru ca toate au cazeina, o proteina excelenta pentru perioada de graviditate. Ai si fosfor in lactate, vitaminele B, magneziu, zinc. Ai si probiotice, foarte mult calciu natural, mai ales in iaurtul grecesc. Poti include lactatele in orice fel de masa, le poti gusta la micul dejun sau seara, ca gustari intre mese, oricand doresti.

Legume cat mai multe, proaspete. Linte, fasole, soia, orice iti place poti manca. Au fibre, proteine, fier, folati, calciu, de toate ai nevoie cat esti gravida. Folatii sunt si ei foarte importanti mai ales in primul trimestru de sarcina. Plus ca poti manca legume cu fibre multe, care au si fier, magneziu, potasiu. Sa nu treaca nicio masa fara legume alaturi de o bucatica de carne slaba si ceva lichid, cat mai mult daca e posibil.

Cartofi dulci. Au beta caroten, convertit rapid in corp in vitamina A, o vitamina de care bebe are mare nevoie cat timp se dezvolta in uter. Atentie sa nu ai cantitati prea mari de vitamina A in corp pentru ca poti sa ai toxicitate prea mare si sa influentezi dezvoltarea copilului. Cartofii dulci sunt deliciosi, au si multe fibre, senzatia de satietate se obtine mai usor si dureaza mai mult, nu mai ai variatii ale zaharului din sange, sanatatea sistemului digestiv este imbunatatita si ea. Daca ii combini si cu avocado ai o masa delicioasa, hranitoare si excelenta pentru micut in orice perioada a dezvoltarii sale s-ar afla.

Somon. Este un peste excelent pentru perioada in care esti gravida, are acizi grasi esentiali Omega-3 buni si pentru mamica, si pentru copil. Consumul regulat de somon de calitate ajuta la dezvoltarea normala a copilului, substantele din ele ajuta la formarea creierului si a ochilor, la dezvoltarea lor in viata intrauterina. Plus ca ai sursa de vitamina D naturala in somon, e bun pentru imunitate si pentru sanatatea oaselor.

Oua. Un aliment complex, oul contine cate putin din toti nutrientii de care ai nevoie si tu, si bebe. Ouale au cam 80 de calorii fiecare, au multe proteine, grasimi, vitamine si minerale. Colina continuta de oua e foarte importanta in sarcina, ajuta la dezvoltarea normala a creierului copilului si la evitarea malformatiilor de la nivelul coloanei vertebrale sau de la nivelul creierului.

Broccoli si orice verdeata cu frunze de culoare inchisa. Au multi nutrienti esentiali, sunt gustoase, usor de digerat sau de preparat. Contin fibre multe, vitamina C, K, A, calciu, fier, folati, potasiu. Eviti constipatia pentru ca ai multe fibre la fiecare masa, nu ai nevoie sa le gatesti, doar le speli si le tai, le combini cum doresti. Plus ca nu ai probleme nici cu greutatea in timpul sarcinii.

Carne slaba si proteine. Pui, curcan, porc fara grasime multa, vita, iata doar cateva surse foarte bune de proteina de calitate. Ai colina si vitamina B, fier in carnea de porc sau in cea de vita. Pe masura ce volumul de sange din corp creste ai nevoie neaparat de mai mult fier, mai ales in trimestrul trei de sarcina. Pentru absorbtie mai buna poti combina mancaruri bogate in vitamina C, ingrediente, cu unele bogate in fier.

Fructe de padure. Au apa, carbohidrati sanatosi, vitamina C, fibre, antioxidanti. Au index glicemic scazut, nu vor produce variatii mari ale zaharului din sange, sunt o gustare excelenta si au nutrienti esentiali, fara a avea calorii foarte multe. Le poti mananca pe post de gustare, le poti avea la micul dejun, ai si o multime de retete in care poti folosi oricand fructele de padure, deci e pacat sa nu le incluzi in alimentatia ta cat esti gravida.

Cereale integrale. Au fibre multe, vitamine, se digera usor si te ajuta sa nu te constipi. Plus ca gasesti in ele si proteine, magneziu, vitaminele B, excelente pentru perioada in care esti insarcinata. Le poti adauga la aproape orice meniu daca vrei sa mananci sanatos si sa ai grija si de bebe cat esti gravida.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.