Uleiul pentru gatit in sarcina. Care sunt cele mai bune variante si ce vei evita sa folosesti?

E important sa fii atenta la ce uleiuri folosesti la gatit cat esti gravida.

Daca intr-o perioada normala din viata ta nu te gandesti prea mult cand folosesti uleiul pentru gatit, cand esti gravida lucrurile se schimba radical. Uleiul pentru gatit poate fi nociv pentru sistemul tau digestiv si pentru bebe daca nu esti atenta la ce fel de ulei folosesti cand faci mancare. Cele mai bune uleiuri pentru gatit sunt ceva mai scumpe, dar merita cand e vorba de sarcina si de bebe, si le poti cumpara din magazinele tale preferate.

Intr-o dieta echilibrata si grasimea are un rol important. Organismul nostru are nevoie si de grasimi, dar e important de unde le luam si ce fel sunt. Cam toate uleiurile de gatit sunt fabricate din grasimi saturate, mononesaturate, polinesaturate. Unele uleiuri pentru gatit contin chiar si grasimi trans. In general, orice fel de ulei de gatit e facut din surse animale, din plante sau din surse sintetice. Se foloseste la prajit, la gatit, la copt, cam peste tot. Anumite uleiuri sunt utilizate doar pentru a da gust mancarurilor.

Nu e foarte usor sa faci diferenta intre uleiurile bune si cele rele cand vine vorba de gatit in sarcina. Pe piata sunt atat de multe sortimente incat iti va fi imposibil sa te hotarasti la unul bun. Din fericire, specialistii le-au analizat si asa au aparut si listele cu uleiuri pentru gatit de evitat in sarcina si cele pe care le poti folosi fara probleme.

Ce uleiuri nu ai voie sa folosesti la gatit sau trebuie sa limitezi consumul, utilizarea cat esti gravida?

  • Uleiuri vegetale-s-ar putea sa ti se para ciudat sa vezi uleiurile vegetale din seminte si din plante pe aceasta lista. Toate au Omega-6, insa pot duce la agravarea inflamatiilor din corp, bolile de inima pot sa apara mai frecvent si mai usor. Te feresti asa si de grasimile trans pe care le vezi in toate prepatele prajite in baie de ulei, ulei care e de cele mai multe ori vegetal;
  • Ulei de palmier-se foloseste la gatit, la prajit, se gaseste si in multe produse procesate, pana si in pufuleti. Exista risc de boli de inima daca se consuma in exces acest ulei si se foloseste mereu in mancare, creste si nivelul colesterolului din sange, bolile cardiovasculare pot sa iti dea peste cap sarcina;
  • Ulei de soia-este tot ulei vegetal, deci nu ai nevoie de el in sarcina. Il gasesti in multe alimente procesate si in fast-food. E prea procesat, sanatatea metabolica e afectata, da, are si acizi grasi Omega-6, dar in exces ei pot duce la agravarea inflamatiilor existente in corpul uman.

Si atunci ce uleiuri pentru gatit iti raman ca sa poti face mancare in siguranta in sarcina?

  • Uleiul de masline extravirgin de calitate, bio-reduce nivelul colesterolului din sange, ajuta in prevenirea bolilor cardiovasculare, ajuta si bebelusul sa se dezvolte normal in uter. Ai vitamine, E si K in special, beta caroten, acizi grasi esentiali Omega-3, uleiul de masline contine grasimi mononesaturate foarte bune pentru organism. Plus ca ai antioxidanti multi, gustul e bun, se poate folosi si in salate, are o aroma placuta, e digerat bine. Acelasi ulei de masline extravirgin te fereste de infectii, imbunatateste reflexele bebelusului, ;
  • Ulei de avocado;
  • Ulei din nuca de cocos;
  • Unt de calitate in cantitati mici.

Ca o regula generala in sarcina, e bine sa eviti folosirea uleiurilor permise la temperaturi prea mari, sa nu refolosesti uleiul deja adus la o temperatura mare, sa il schimbi mereu, si 20-30% din toate caloriile zilnice trebuie sa vina din surse de grasime sanatoase. Surse de grasimi saturate ar trebui sa nu depaseasca 8-10%. Atentie si la cantitatile de ulei folosite, chiar daca e de pe lista cu uleiuri bune. Pune putin ulei la gatit, incearca sa il “indoi” si cu apa daca poti si sa eviti sa pregatesti multe mancaruri in baie de ulei si in ulei incins excesiv. Se stie deja ca uleiul incins excesiv va avea cu siguranta in el si grasimi trans care nu sunt deloc bune pentru tine, iar aceste grasimi le vei gasi si in alimentele pe care le pregatesti.

Grasimile trans care apar in mod natural in produse lactate si in carne si nu au efecte nocive asupra organismului mamicii. Ele vor reprezenta doar 1% din toate caloriile luate din sursele de grasimi-consumul prea mare de grasimi trans ar putea duce la o greutate mai mica a bebelusului la nastere, creste si riscul de diabet si de cancer la san.

Daca nu esti inca sigura ce uleiuri sa folosesti la gatit e bine sa te consulti cu medicul tau, care te va trimite la un nutritionist ca sa stabiliti impreuna un plan pentru o dieta sanatoasa si sigura in sarcina. Doar asa vei avea o dieta fara probleme si te vei simti bine, vei sti ce anume sa consumi si ce nu si vei avea o viata mult mai echilibrata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Copyright © All rights reserved. | CoverNews by AF themes.