Ce poti manca cand suferi de greturile de dimineata si de starea de rau tipica graviditatii?

Greturile de dimineata pot fi prevenite cu o alimentatie echilibrata si atentie la ingredientele folosite.

Inca din primul trimestru e sarcina gravidutele se confrunta cu greturile de dimineata, cu varsaturi si stare de rau. Insa desi in mod normal le intalnim dimineata, greturile si varsaturile pot sa apara in orice moment din zi si din noapte. In cazuri mai grave se ajunge la o alta afectiune hyperemesis gravidarum. Greturile de dimineata poti fi prevenite si ameliorate cu un regim alimentar echilibrat, adaptat perioadei dificile prin care trece corpul feminin.

Greturile de dimineata duc adesea la stari de rau, greata accentuata, varsaturi, apar in prezenta unor mirosuri mai puternice, condimente, cand e cald, cand apare excesul de saliva. La noua saptamani de la conceptie si de la fecundarea ovului si implantarea in uter apar aceste simptome foarte greu de suportat. Greturile vor disparea treptat si nu vor mai pune probleme spre jumatatea trimestrului al doilea de sarcina.

Nu se cunoaste cauza exacta a greturilor de dimineata din timpul sarcinii. Unii specialisti cred ca ar fi vorba despre schimbari hormonale, de probleme cu tiroida sau cu ficatul. Desi nu sunt periculoase, aceste manifestari aparute pe o perioada lunga dimineata in special pot sa duca la schimbari dramatice in viata mamicii si la alterarea starii generale din ziua respectiva.

Tratamentele pentru greturile de dimineata la gravide se prescriu inca de la primele simptome si constau in pastile sau siropuri care descurajeaza varsaturile si starea de greata accentuata. Doar medicul specialist le poate prescrie si trebuie luate cu regularitate cat timp dureaza simptomatologia. De aceea e bine sa discuti cu el inca din primele saptamani de sarcina, cand cel mai probabil vei incepe sa experimentezi si greturile tipice gravidelor.

Pe langa tratamentele medicamentoase recomandate de catre medicul ginecolog care se ocupa de mamica poti preveni aceste greturi si poti trece mai usor de perioada dificila din primele saptamani de sarcina avand grija la regimul alimentar. Ce vei putea manca pentru a nu mai avea greturi matinale atat de dese?

  • Biscuitei sarati. Incearca sa mananci biscuitei sarati imediat ce te trezesti ca sa nu mai ai greturi si stare de rau. Starea de greata este data si de un stomac gol dimineata. Cu cat sunt mai sarati biscuiteii, cu atat mai bine. Sarea te ajuta sa te simti mai bine si sa eviti episoadele severe de greturi matinale;
  • Lamai. Le poti stoarce si poti face limonada fara zahar, poti manca o feliuta, doua de lamaie, le poti mirosi ca sa scapi de greturile de dimineata. Nu uita sa le ai cu tine indiferent unde mergi pentru a putea evita episoadele severe de greturi matinale sau greturile din timpul zilei;
  • Ghimbir. Poti bea ceai de ghimbir, adauga ghimbir in tot ce mananci la micul dejun, rade niste radacina de ghimbir si pe orice fel de desert mai gatesti. Cauta sa ai cantitati mici de ghimbir la fiecare masa principala si sa ai cu tine niste ghimbir oriunde pleci;
  • Ingrediente si alimente reci. Evita alimentele fierbinti pentru ca vei avea varsaturi mai rapid. Poti manca cu inghituri mici sorbet, iaurt rece, inghetata fara zahar, fructe reci. Important este sa ai grija si la temperatura lor sa nu racesti si sa te trezesti si cu un guturai de toata frumusetea;
  • Somon. Vitamina B6 poate reduce starea de greata si varsaturile din timpul sarcinii. Vitamina se gaseste din belsug in carnea de porc, in carnea de pui, in unii pesti, in cereale, nuci, tofu, curcan, banane, cartofi, legume etc. Somonul are si el vitamina B6, asa ca incearca sa mananci cat mai mult, gatit bine la cuptor, la aburi, cu suficienta sare si cu ceva ghimbir poate, daca iti place;
  • Alimente bogate in proteine. Mancarea cu peste, oua, carne de pui, carne de vita poate preveni starea de greata si varsaturile. Daca nu vrei sa mananci carne cat esti gravida ai proteine din belsug in nuci, fasole, iaurt grecesc;
  • Banane. Poti manca dimineata, pe stomacul gol, o banana ca sa nu mai ai greturile matinale tipice. Ai si nutrienti de calitate, potasiu in banana asa ca vei avea si energie pentru o zi intreaga. Plus ca ai un gust bun, banana poate fi o varianta de mic dejun sanatos si hranitor, perfect pentru un inceput de zi;
  • Menta. Poti bea cea de menta proaspata, poti pune menta in deserturi delicioase, poti manca bomboane cu concentratie mare de menta ca sa scapi de greturile de dimineata. Cu cat ai concentratie mai mare de menta, cu atat mai bine. Ai grija cu menta pentru ca poate incuraja constipatia, care nu iti e deloc straina cat esti gravida;
  • Pepene verde. Adauga pe lista ta de alimente si fructe care previn greata si pepenele verde. Are continut mare de apa, combate deshidratarea care vine la pachet cu varsaturile. Si daca nu poti manca pepene verde bea un suc de pepene verde proaspat obtinut dintr-o felie mare de pepene suculent.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.