Ce sa mananci la cina pentru o noapte cat mai linistita in perioada sarcinii?

Ultima masa a zilei trebuie sa fie bogata si plina de nutrienti.

Cina este la fel de importanta ca oricare masa din zi. Ea trebuie sa continta toate tipurile de nutrienti ca sa ai o alimentatie echilibrata si un organism care functioneaza corect mereu. Nu trebuie sa mancam prea mult la cina, portiile trebuie sa fie unele mici sau medii ca sa nu avem probleme cu digestia mai ales daca ne aflam in parioada sarcinii. Cina in sarcina e diferita de cea din perioada de dinaintea sarcinii, asa ca trebuie sa fii foarte atenta ce incluzi in meniu.

O cina perfecta in sarcina va include proteine de calitate luate din carne, fasole, nuci, somon, calciu, luat din tofu, oua, verdeata, iaurt, lapte, folati luati si ei din oua, nuci, legume cu frunze de culoare verde inchis, linte, fasole, ficat pui. Se adauga fierul, foarte important in sarcina, pe care il gasim in legume cu frunze verzi, carne de vita, de pui, oua, fructe uscate. Cum va arata cina femeii gravide pana la urma? Iata cateva idei.

Tocanita de vita. O tocanita e o alegere perfecta pentru cina in perioada sarcinii. Ai morcovi, cartofi, legume din belsug, carne de vita delicioasa gatita corect, prin fierbere. Carnea de vita are si fier, ai nutrienti esentiali, vitamine, minerale, e o mancare usoara, se va digera rapid si te va ajuta sa te saturi rapid.

In 20 de minute ai pregatit tot ce iti trebuie pentru tocanita, o lasi la fiert cat timp te ocupi de alte lucruri prin casa sau te odihnesti si cand e gata o poti savura alaturi de niste paine integrala sau chiar fara pentru ca deja ai cartofi-poti pregati si o mamaliguta pentru a avea si o mica „garnitura” delicioasa pe langa tocanita.

Pui cu sparanghel. Pui rosii, sparanghel, niste copanele, poate putin piept de pui, sos de otet balsamic si ai deja un preparat excelent. Ca garnitura poti face un orez cu legume multe. Sparanghelul e o sursa buna de folati, rosiile si puiul ii ofera nutrienti din belsug si proteine, in cazul carnii de pui. E o masa gustoasa pentru cina, e usor de digerat si de pregatit, pregatesti totul pentru ea in 20 de minute. Gatitul carnii de pui si prepararea sparanghelului vor dura si ele cateva minute. Adaugi o salata pe langa toate acestea si ai deja o cina cu de toate, excelenta pentru o noapte cat mai linistita.

Supa de linte cu pui. Are putine calorii, nu are grasimi, e usoara, e perfecta pentru cina. Poti sa o servesti cu niste iaurt grecesc, are proteine multe, folati din belsug din linte, iar iaurtul grecesc iti va asigura necesarul zilnic de calciu. Se gateste ceva mai greu pentru ca ai si linte, dar asta nu e o problema, pentru ca ai timp sa te ocupi de tot ce mai ai de facut prin casa si la final vei manca un preparat excelent pentru o cina sanatoasa si gustoasa in perioada sarcinii.

Salata de castraveti cu iaurt cremos. E o reteta perfecta pentru o cina in perioada verii. Ai castraveti care te vor hidrata, ai si calciu din iaurtul cremos nu foarte gras. Poti sa pui si niste rosii cherry, ceva verdeata de care iti place si ai un preparat usor si foarte gustos. Se va digera rapid, te va lasa sa dormi bine toata noaptea si vei avea si o masa delicioasa, usor de pregatit in doar cateva minute-doar tai si amesteci toate ingredientele dorite.

Salata mexicana de fasole. Combini ardei, diverse sortimente, porumb si fasole si ai o cina perfecta in orice sezon cat esti gravida. Ai multe proteine, ai folati din fasole atat cat ai nevoie in fiecare zi. Pregatesti si un dressing, poti lua toate ingredientele din conserve, le amesteci bine si le lasi putin sa se „linisteasca”.

Somon la cuptor cu legume. La cina pestele e recomandat oricand. Daca esti insarcinata si vrei o masa usoara seara alegi pestele si il combini cu niste legume de sezon, il dai la cuptor si ai deja cel mai delicios fel de mancare pentru masa de seara. Somonul se poate manca in sarcina in cantitati moderate, nu exagera, are proteine, e o sursa buna si de acid docosahexaenoic, acid gras omega-3 polinesaturat. Se digera rapid, nu iti va face probleme digestia noaptea si vei avea si scaune cu o consistenta mai moale daca preferi acest tip de preparat, ceea ce te va ajuta enorm cand suferi de constipatia tipica sarcinii.

Ficatei de pui la ceaun sau la cuptor cu ceapa, usturoi, verdeata multa si rosii. Ficatul de pui e o sursa buna de fier si ai nevoie de mult fier in sarcina. Se serveste cu legume, poate o salata de cruditati. Inainte de gatire se lasa in lapte, nu se adauga sare decat la final si in cantitati mici si nu se gateste prea mult. Mai adaugi si o mamaliguta calda cu ceva iaurt si ai deja o masa perfecta pentru perioada sarcinii.

Shakshuka cu branza Feta. Cu origine israeliana, reteta e numai buna pentru cina. Se combina rosii, cepa, usturoi, condimente dupa preferinta, oua posate, fasole alba, se mai pune si branza Feta si poti manca pe saturate la cina. Din oua poti lua fier si ai proteine din belsug de calitate, fasolea are si ea proteine, in branza ai calciu, plus un gust unic pe care il vei da acestui preparat. Gata in 30 de minute si cu timp de pregatire de 10 minute, Shakshuka e cina de care ai nevoie cat esti insarcinata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.