Cum incurajezi fertilitatea si ovulatia in mod natural ca sa ramai gravida ceva mai usor?

Incurajarea fertilitatii sau a ovulatiei pe cale naturala, prin consumul de alimente sanatoase, fara conservanti, te ajuta sa ramai insarcinata.

Sa ramai gravida e mai dificil decat iti inchipui. Chiar daca, teoretic, e nevoie doar de intalnirea dintre spermatozoizi si ovul ca sa ramai insarcinata, de orgasmul partenerului in interiorul sistemului reproducator feminin, in lipsa protectiei, in practica lucrurile se intampla foarte lent. Pe langa pastile, consult medical de specialitate, programarea actelor sexuale in preajma ovulatiei, poti sa contribui si tu la incurajarea fertilitatii si a ovulatiei printr-o dieta adecvata, corecta, cat mai sanatoasa.

Fertilitatea e influentata de o multime de factori. Printre acestia se numara si alimentatia. Cu cat ai grija mai mare la ea si stii foarte bine ce iti face bine si ce te ajuta sa ramai gravida mai rapid, cu atat iti cresti sansele de a fi insarcinata pe cale naturala in cel mai scurt timp. Nu e vreo teorie complicata in spate, sunt doar cateva lucruri banale si reguli pe care trebuie sa le respecti daca iti doresti sa concepi alaturi de partener un bebe sanatos intr-un timp relativ redus.

Consuma alimente, ingrediente bogate in antioxidanti. Folatii sau zincul incurajeaza si imbunatatesc fertilitatea feminina, dar si pe cea masculina. Sunt neutralizati radicalii liberi din corp, celulele reproducatoare masculine si feminine au sanse mai mari sa fie sanatoase si sa se intalneasca in urma contactului sexual neprotejat.

Se imbunatateste calitatea ovulelor si a spermatozoizilor, implantarea dupa fecundare este mai usoara in prezenta folatilor, in prezenta zincului, sarcina se instaleaza mai usor.

E bine sa incluzi in alimentatia zilnica fructe, legume, nuci, cereale integrale cu vitamine din belsug si antioxidanti, vitamina C sau E, beta caroten, luteina. In proportii adecvate in fiecare zi alimentele si ingredientele cu antioxidanti te vor ajuta sa treci mai usor peste faza de conceptie a unui bebe sanatos.

Mananca un mic dejun cu de toate. S-a descoperit ca femeile care se confrunta cu probleme de fertilitate ar putea sa ramana gravide ceva mai repede daca au un mic dejun „bogat”. Un mic dejun mai „bogat” poate imbunatati efectele hormonale in cazul prezentei unui sindrom al ovarelor polichistice, o cauza majora a infertilitatii feminine.

Se reduce si nivelul prea mare de testosteron si de insulina din corp, ovulatia e mult mai puternica la femeile care consuma mai multa mancare sanatoasa la micul dejun in comparatie cu femeile care mananca mai mult la cina. Daca tot mananci mai mult dimineata trebuie sa reduci si din cantitatea de mancare pe care o ai in farfurie seara ca sa nu risti sa te ingrasi excesiv.

Evita grasimile trans nesanatoase, carbohidratii. Renunta la orice contine grasimi trans, oricat de bun ar fi si mananca in fiecare zi grasimi sanatoase din surse naturale. Fertilitatea ovulatorie apare ca urmare a consumului unor cantitati prea mari de grasimi trans, sensibilitatea la insulina va fi cu probleme si ea. Unde gasesti de regula grasimile trans nesanatoase?

In uleiuri vegetale hidrogenate, in margarina, produsele prajite, procesate, in cele gatite cu prea multa grasime animala. O dieta bogata in grasimi nesaturate va favoriza si ovulatia si o fertilitate mai buna, deci vei avea sanse mai mari sa concepi un bebe ceva mai repede.

Pe de alta parte, e recomandat sa ai cat mai putini carbohidrati periculosi, rafinati in dieta, asta daca nu vrei sa te ingrasi excesiv, sa ai un nivel al insulinei urias si sa nu ai cum sa slabesti cum iti doresti. Carbohidratii buni din dieta te ajuta sa ai si un ciclu menstrual regulat, ovulatie la timp si sanse foarte mari sa concepi un copil pe cale naturala alaturi de partenerul tau. Nu stii care sunt carbohidratii rafinati de care ar trebui sa te feresti mereu? Ei se gasesc in produsele foarte dulci, bauturi, cereale procesate, paste, paine alba, orez. Carbohidratii acestia se absorb imediat si cauzeaza o crestere brusca a nivelului glicemiei si a nivelului insulinei.

Cu un nivel crescut constant al insulinei nu vei avea in corp suficienti hormoni reproductivi, ovulele nu vor ajunge la maturitate cand trebuie si ovulatia nu te va ajuta prea mult sa ramai gravida.

Consuma zilnic mai multe fibre de calitate. Fibrele ajuta corpul feminin sa scape de hormonii in exces si sa mentina glicemia la valori normale. Anumite tipuri de fibre pot elimina excesul de estrogen la nivelul intestinelor. Nivelul de progesteron, de estrogen este mentinut in limite normale daca se consuma fibre solubile multe, luate din avocado, cartofi dulci, ovaz, fructe proaspete.

Fibrele solubile din fructe scad rapid nivelul de estrogen din corp, asta daca le consumi in mod regulat si in cantitati suficiente. Cereale integrale, legume, fructe, fasole, toate au cantitati mari de fibre bune. Nu ai nevoie de cantitati foarte mari de fibre, 10 g sau poate 20 de grame de fibre de cea mai buna calitate, naturale, te vor ajuta sa atingi obiectivele dorite, scaderea nivelului hormonilor care ar influenta fertilitatea, conceptia, ovulatia.

Inlocuieste sursele de proteine. In loc sa consumi proteine de origine animala, din carne, peste, oua, poti sa le iei foarte bine si din legume, fasole, nuci, seminte. Ai doar de castigat si scapi si de riscul de infertilitate si de problema sarcinii instalate cat mai rapid.

Riscul de infertilitate ovulatorie scade cu peste 50 de procente cand se consuma doar proteine luate din surse vegetale. A nu se intelege ca trebuie sa renunti de tot la carne si proteine din carne. Dar cele din surse vegetale ar trebui sa predomine si ai grija sa nu le combini la aceeasi masa cu proteinele din surse de origine animala.

Alege produsele lactate bogate in grasime. Riscul de infertilitate si de probleme cu ovulatia creste daca vei manca doar produse lactate si branzeturi care au prea putina grasime. E foarte simplu sa inlocuiesti laptele degresat cu laptele integral, un pahar pe zi e suficient, iaurtul degresat fara niciun gust si cu adaos de zahar cu un iaurt gras grecesc, de exemplu, sau cu iaurt fara grasime scoasa din el, nu mai mult de un pahar pe zi si in acest caz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.