Ce trebuie sa mananci in al treilea trimestru de sarcina?

In trimestrul III de sarcina alimentatia e mai importanta ca oricand.

Al treilea trimestru de sarcina este si cel mai dificil. El incepe din a 28-a saptamana de sarcina si se termina cand are loc nasterea copilului. Dieta alimentara pentru al treilea trimestru de sarcina trebuie sa ofere energie mamicii, pentru a putea sa se descurce cat mai bine pe tot parcursul zilei, dar si toti nutrientii esentiali de care ar avea nevoie copilul, pentru o dezvoltare fara probleme.

In trecut multe femei gravide primeau un sfat care nu se dovedea a fi mereu si cel potrivit: mananca cat pentru doi. Se punea accent pe cantitate, nu pe calitate. Lucrurile s-au mai schimbat, in bine, si astazi femeile gravide pot avea diete echilibrate, bazate pe alimente de calitate, si nu trebuie sa manance foarte mult doar de dragul unor recomandari din trecut transmise din generatie in generatie.

In al treilea trimestru de sarcina ai nevoie de inca 500 de calorii pe zi fata de proteinele si caloriile de care aveai nevoie de obicei. DHA-ul e important pentru dezvoltarea creierului, ai nevoie de 200mg pe zi, calciu e si el extrem de important pentru mamica si bebe, ai nevoie de 1.000mg pe zi. Adaugi vitamina D, 15 µg pe zi, fier, 27mg pe zi, acid folic, 800 µg pe zi, proteine, 26g pe zi. De unde le poti lua pe toate acestea si multe alte vitamine importante si toti nutrientii de care ai nevoie in al treilea trimestru de sarcina?

Fructe, cat de multe si de variate poti. Multe fructe proaspete au vitamina C, o vitamina foarte importanta pentru functionarea corecta si pentru dezvoltarea placentei. Vitamina sustine absorbtia fierului in organism si permite mentinerea unui sistem imunitar puternic. Ca sa beneficiezi de aceasta vitamina trebuie sa consumi kiwi, banana, fructe de padure, pepene. Poti consuma fructe la micul dejun, poti face smoothie, poti sa le iei feliate la job si sa le mananci pe post de gustari. Cu cat mai multe fructe, cu atat mai bine pentru tine si pentru bebe.

Linte. Are multa vitamina B1, fibre, o poti pune in supe, pot pregati un terci foarte gustos, o tocana cu lintea. Se poate consuma oricand, e foarte buna, daca o condimentezi usor va fi si mai buna. Se poate servi cu diverse salate, legume proaspete si poti sa o incluzi in dieta ta odata ce ai ajuns in ultimul trimestru de sarcina.

Sunca slaba si legume. Trebuie sa mananci multe legume, asta e clar, pentru ca ai vitamine, nutrienti de calitate, dar ai nevoie si de putina grasime, sunca, care e un adevarat boost al tiaminei. Asa ai mai multa energie, poti sa faci orice fel de salate doresti, cu rosii, salata, ridichi, legume de sezon, iar langa salata poti gusta si putina sunca slaba ca sa profiti din plin si de gustul si de energia pe care ti-o dau cateva feliute de sunca de calitate.

Seminte si nuci. Au cantitati mari de tiamina, au acizi grasi esentiali Omega-3, proteine. Poti consuma fara probleme, in cantitati moderate, seminte de floarea soarelui, fructe uscate, alune, migdale, nuci, toate adaugate la micul dejun, pe langa cereale si fructe sau luate la job ca gustari, mancate seara in loc de o masa mult prea grea pentru acel moment al zilei.

Paine prajita integrala si fasole gatita bine. Si aceasta combinatie iti aduce tiamina, fibre, iti mentine nivelul de energie cat mai ridicat si previne constipatia, un dusman foarte periculos al gravidelor ajunse in trimestrul al treilea de sarcina. Alege doar paine integrala de calitate, fasole din ce soi vrei, cel alb, cel negru, gateste totul foarte bine si ai grija sa nu arzi prea tare painea.

Salata de avocado. Avocado este gustos, usor de integrat in orice fel de meniu pentru gravide, are multa vitamina C, E, multe fibre. Poti sa il combini cu nuci, de exemplu, cu fructe precum mango sau portocala si sa adaugi si ceva condimente pentru un gust deosebit. Il poti avea la orice masa, este extrem de versatil, iar salatele cu avocado sunt un spectactol pentru papilele tale gustative. Mananca oricat de mult poti si nu te feri de el pentru ca are tot ce iti trebuie ca sa treci mai usor peste trimestrul al treilea de sarcina.

Varza de Bruxelles. Are multa vitamina C si K, poate fi folosita la orice fel de masa, in orice fel de meniu pentru gravide. Se poate gati la abur, fierbe, se poate pune la cuptor, la cuptor cu microunde, se poate praji usor alaturi de ceapa verde, usturoi, ghimbir. Are un gust deosebit, asa ca e bine sa stii cum sa o condimentezi si cum poti profita de pe urma sa in orice fel de preparat gatit cu pasiune si atentie sporita la consimentare mai ales.

Somon. In al treilea trimestru de sarcina se dezvolta creierul copilului mai mult ca niciodata. Somonul este o sursa excelenta de acizi grasi esentiali Omega-3, de acidul docosahexaenoic, un acid gras omega-3, acid care contribuie la dezvoltarea normala a sistemului nervos al micutului tau. Nu consuma insa somon in cantitati prea mari si ai grija sa il gatesti foarte bine si sa il asezonezi corect ca sa te bucuri de savoarea lui si de calitatile sale.

Oua. Ouale au multa colina, care contribuie la functionarea corecta a celulelor si la dezvoltarea mai rapida a copilului in uter. Colina ajuta si la dezvoltarea memoriei si reduce riscul de afectiuni renale sau pancreatice. Poti consuma un ou bine fiert dimineata, dar nu neaparat in fiecare zi, poti avea trei oua pe saptamana sau patru daca ti se par prea multe si vrei sa eviti orice fel de complicatii aparute de pe urma lor.

Smoothie verde. Contine multe fibre, vitamina B6, calciu, magneziu, potasiu. Poti sa il prepari adaugand spanac, kale, ceva gheata, niste suc de cocos, fructe de padure, ananas, menta, ghimbir ca sa ai un gust fenomenal si putina dulceata. Adauga si salata sau orice fel de cruditati, legume cu frunze verzi, proaspete si vei avea un inceput de zi perfect.

Lapte si produse din lapte. Sunt o sursa importanta de calciu, trebuie sa le incluzi obligatoriu in alimentatia ta din al treilea trimestru de sarcina. Deja in al treilea trimestru de sarcina ai nevoie de mai mult calciu si il iei usor din lapte si produse din lapte, adaugi si ceva suplimente care contin calciu si ai tot ce iti trebuie si tie si bebelusului care se dezvolta in uter.

Alimente, ingrediente bogate in fier. Legumele cu frunze verzi, broccoli, dar si carnea de vita slaba, carnea de porc fara grasime, toate sunt surse de fier. Fierul e necesar in al treilea trimestru de sarcina mai ales pentru placenta, pentru ca are nevoie de extrem de mult sange care contine si fier ca sa ajute la dezvoltarea normala a bebelusului.

Alimente, ingrediente bogate in acid folic. Acidul folic previne defectele tuburilor neurale. Painea, fasolea, nautul, legumele cu frunze verzi, de exemplu spanac, toate au acid folic in diverse cantitati si vor ajuta la mentinerea unei diete echilibrate in al treilea trimestru de sarcina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.