Dieta gravidei in perioada toamnei. Ce e recomandat sa incluzi in meniul tau zilnic?

Toamna este sezonul perfect pentru a-ti reface necesarul de vitamine si nutrienti din surse naturale si foarte gustoase.

Toamna este momentul ideal sa te bucuri de multe fructe si legume de sezon, de meniuri hranitoare si de combinatii dintre cele mai interesante in fiecare farfurie. Daca esti gravida si vrei sa ai o alimentatie corecta si bogata in nutrienti, vitamine si minerale esentiale pentru sarcina toamna aceasta specialistii recomanda cateva fructe si legume de sezon ca sa te bucuri de un meniu echilibrat si foarte gustos zi de zi.

A venit toamna. Si odata cu ea au inceput sa apara toate fructele si legumele, produsele de sezon fara de care aceasta perioada din an nu ar mai fi atat de frumoasa si de interesanta pentru noi. Toamna nu ai voie sa ratezi toate fructele aromate de tarabe, dar si legumele crocante sau cu texturi mai interesante. Nu ai inca idee ce sa incluzi in meniul tau in lunile de graviditate care se intind si pe toata perioada toamnei? Iata ce recomandari vin de la specialisti.

Mere. E de preferat sa le mananci intregi, pentru ca au o coaja care te va ajuta cu digestia si are si flavonoide. Marul e un fruct versatil, toamna il gasesti in toate supermarketurile si pe toate tarabele din piata la preturi foarte bune. Ai fibre, ai si o sursa naturala de zaharuri, iti va da energie si te va ajuta sa treci cu bine si peste problemele digestive din sarcina, peste constipatie, de exemplu. Daca nu vrei sa mananci mere crude simple le poti rade si le poti combina cu niste musli, cu ovaz, cu biscuiti digestivi de buna calitate.

Asa vei avea si un desert perfect si vei putea consuma fara probleme cat de multe mere doresti. Da, le poti coace sau fierbe in compoturi, dar te vor ajuta mai mult daca sunt consumate crude si cat mai des, de preferat in fiecare zi daca poti si te simti bine cu ele. Cand ai probleme cu balonarea ar fi cazul sa le eviti pentru a nu le acutiza.

Conopida. Toamna conopida apare pe piata, e foarte buna in orice fel de mancare, in salate, se gateste usor, e sanatoasa si are vitamina C, dar si fitonutrienti care scad nivelul colesterolului din corp. Daca esti gravida poti consuma conopida alaturi de morcovi sau de alte legume preferate, o poti fierbe sau pregati la cuptor, important este sa nu o lasi foarte mult la gatit pentru ca vei pierde din ea toate substantele importante.

Conopida seamana mult cu broccoli, asa ca daca iti place broccoli vei putea manca fara probleme si conopida. O speli bine, rupi buchetele de conopida si le oparesti, se fierbi nu foarte mult, pui niste ulei de masline, cateva legume trase la tigaie rapid, niste sare, piper si ai un preparat ideal pentru sarcina. Mai e si varianta conopidei murate, iarasi foarte gustoase si bune pentru organismul tau si pentru bebe.

Pere. Toamna e sezonul lor, asa ca e pacat sa nu le consumi cat esti gravida. Au multa vitamina C naturala, cupru, element care va contribui la formarea celulelor rosii noi din sange si la mentinerea unui sistem imunitar perfect, care e capabil sa lupte cu virusuri sau cu microbi, bacterii.

Nervii sunt ajutati si ei daca vei consuma in mod regulat pere, tranzitul intestinal se va normaliza imediat si nu vei mai avea probleme atat de mari cu temuta constipatie si cu scaunele mult prea greu de eliminat. In plus, perele au un gust excelent, pot fi oricand gustari sau deserturi perfecte, se pot pune in tarte si alte preparate dulci, le poti combina cu mere sau cu alte fructe in cele mai delicioase smoothie-uri.

Dovleac. Are mult beta-caroten care ajuta in sarcina, are vitamine si minerale, e foarte bun la gust indiferent ca il coci sau il folosesti ca ingredient principal in supe creme sau placinte aromate. Te va ajuta si cu tranzitul intestinal, e o sursa buna de fibre naturale, vei avea scaune moi si usor de eliminat odata ce aparea senzatia. In plus, o portie zdravana de dovleac in orice forma, in fiecare zi, iti va asigura si energia necesara ca sa duci cu bine ziua pana la capat, indiferent in ce luna te afli.

Praz. Daca iti place ceapa, dar vrei o aroma mult mai interesanta de toamna poti opta pentru praz. Nu e atat de „dur” precum ceapa, se poate folosi la orice, are nutrienti si vitamine, minerale esentiale pentru o sarcina sanatoasa. Gasesti in fiecare portie de praz pus in salate, mancare fibre, are putine calorii si o textura crocanta cand e folosi crud, deci va fi perfect pentru o salata cu de toate si cu un gust… de toamna.

Cartofi dulci. Sunt in plin sezon toamna, sunt foarte buni in orice fel de preparat si au nutrienti esentiali de calitate din belsug. O portie de cartofi dulci iti asigura necesarul zilnic de fibre, de vitamina A, de vitamina C. Intr-o supa crema, la cuptor, intr-o salata cu legume multe cartoful dulce este mereu o alegere perfecta mai ales toamna. Aromat, cu o culoare unica si cu o textura foarte placuta, deosebita, cartoful dulce ramane o alternativa mult mai sanatoasa la cartofii albi sau la cei rosii, de prajit.

Pastarnac. Este o leguma radacinoasa cu un gust aparte, are textura precum cea a morcovului, dar e mai dulce, toamna aroma sa si maturitatea sunt in echilibru perfect. Folatii din pastarnac vor contribui la producerea de ADN si la o sarcina mai usor de suportat. Plus ca va ajuta tranzitul intestinal si sunt evitate si defectele tubului neural in timpul dezvoltarii micutului.

La toate aceste recomandari se adauga si produsele magice ale toamnei, ciupercile si castanele, dar si migdalele, alunele si nucile delicioase in orice fel de salate sau preparate tomnatice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.